Thursday, February 23, 2017

This picture also gives me peace...

This picture also gives me peace... dacht ik in het Engels, omdat ik net de Engelse vertaling las van mijn vorige stukje. De foto is genomen achter 'ons' huis aan de rand van de Veluwe en dichtbij de Rijn, waar ik woonde van 1956-1967 en waar mijn moeder woonde tot aan haar dood in 1986. Dus ze heeft daar nog niet eens twintig jaar 'alleen' gewoond, want mijn jongste zus ging een paar jaar na mij uit huis. En in totaal heeft zij er 'slechts' dertig jaar gewoond.

Ik woon al meer dan dertig jaar in 'ons' huis op de dijk en nog maar een paar jaar 'alleen' met mijn vrouw. Mijn moeder is in 1985 veel bij ons geweest, zomaar, en om te helpen bij de voorbereidingen van de komst van ons eerste kind, onze dochter Belle. Nu wij bezig zijn de kamer van Belle op te knappen, zodat haar aanstaande dochter, die één dag in de week bij ons zal komen, een mooie plek heeft, moet ik regelmatig aan mijn moeder denken.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home